Kdo jsem

Tématikou skupinové práce s dětskými kolektivy se profesně zabývám již od roku 2002, tj. přes 13 tisíc hodin přímé práce se skupinami dětí nejrůznějšího věku. Jako lektor pracuji v mateřských školách, na 1. a 2. stupni základních škol i na školách středních, a to jak v Praze, tak po celé České republice.

Zabývám se prací se skupinovou dynamikou třídních kolektivů. Zaměřuji se na posilování zdravých vztahů a zdravé komunikace, na řešení nevhodných prvků chování a šetření šikany formou včasné intervence. Snažím se o stmelování kolektivu, o respekt k jinakostem, o vnímání odlišností jako přínosu,  ne jako obav z neznámého.

Na mé práci je krásné to, že je každý den jiná, pestrá, plná výzev. Nevede k růstu pouze členy dané skupiny, se kterou pracuji, ale především mně samotného. To mě baví.  

Ve své práci používám velké množství nejrůznějších technik (seznamovací, kooperační, komunikační, techniky týmové spolupráce, sebepoznávací techniky, reflexe, aj.), avšak nejpodstatnější je z mého pohledu práce s pravidly, od kterých se odvíjí míra bezpečí pro všechny členy skupiny. Tyto metody jsou vhodné k upevňování zdravých vztahů a zdravé komunikace.

Často používanou metodou je technika práce s kostkami.

  • Metoda práce s kostkami je formou skupinové či individuální práce, jejíž pomocí se dá posilovat proces řešení různých druhů životních situací nebo problémů, a to jak při práci s dětmi, tak ve skupinové práci s dospělými, při individuálním rozvoji klienta a při terapii. 
Poslední tři roky se zabývám videotréninkem interakcí (VTI), který mi velmi otevřel oči v oblasti porozumění druhým a komunikaci jako takové.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky